Η θεωρία του Piaget και παιδαγωγικές εφαρμογές στην προσχολική εκπαίδευση
Συγγραφέας: Ευγενία Κουτσουβάνου
Εκδότης: Οδυσσέας
Αριθμός Σελίδων: 182
Έτος Έκδοσης: 12-1996
Υπάρχουν, σήμερα, αρκετά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης που εφαρμόζονται σε πολλές χώρες του Κόσμου. Μεταξύ των προγραμμάτων αυτών υπάρχουν βέβαια διαφορές και η πρωταρχική διαφορά έγκειται στον θεωρητικό προσανατολισμό που χαρακτηρίζει το καθένα. Θεωρητικοί παιδαγωγοί, όπως η Montessori, υποστήριξαν τη δημιουργία ενός σχεδιασμένου περιβάλλοντος, όπου τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από την εξέταση και την επαναλαμβανόμενη χρήση διαφόρων αυτοδιορθούμενων υλικών. Άλλα προγράμματα, βασισμένα στη θεωρία του Piaget, επιδιώκουν να βοηθήσουν το παιδί να οργανώσει τις δικές του γνώσεις μέσα από τη δράση του και μέσα από τον δικό του συλλογισμό. Αντίθετα, προγράμματα επηρεασμένα από τον Skinner ή τον Gagne στηρίζονται στην προκαθορισμένη σειρά των στόχων που θα πρέπει συστηματικά να παρουσιάζονται στα παιδιά. Κάποια άλλα μοντέλα βασίζονται σε κάποια εκλεκτικιστική θεωρητική βάση και αντλούν από διάφορες απόψεις για τα διαφορετικά μέρη του προγράμματος. […]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου